ISTORIJA GILERA - 04.04.2009.
Počeci firme Gilera vezuju se za sŕm početak XX veka i lansiranje VT 317 – prvog motocikla, koji je dizajnirao Giuseppe Gilera 1909. Posle Prvog svetskog rata, Gilerini 500cc flathead motocikli su osvojili najznačajnije međunarodne trke. Sredinom 1930ih se pojavljuju overhead modeli kao što je Quattro Bulloni 500 i Otto Bulloni. 1936. godinu je obeležilo lansiranje modela Rondine, futurističkog trkačkog motocikla sa kompresorom i 500cc četvorocilindričnim agregatom. Rondine je postavio mnoštvo svetskih rekorda (brzinu od 274.181 km/h letećih kilometara 1937. - podvig koji je ostao nedostižan gotovo dvadeset godina) i doneo Dorinu Serafiniju (Dorino Serafini) pobedu na European Championship 1939. Posle rata Gilera se vraća sa Saturno 500 i lancem srednje-malih motora (medium-small engines). Na trkalištu, novi četvorocilindrični 500cc modeli su dominirali GP Moto Svetskim šampionatom (Moto GP World Championship), postavši zvezde epskih nadmetanja sa Norton, Moto Guzzi i MV Agusta i osvojivši šest vozačkih titula između 1950. i 1957. godine. Umberto Masetti je bio svetski šampion 1950. i 1952., u pratnji Geoff Duke (tri titule) i Libero Liberati (jedna titula). Gilera je takođe zabeležila šest svetskih titula za konstruktore (six constructors world titles), tri Tourist Trophy pobede, sedam titula u Italiji, kao i spektakularnu pobedu i rekord koji je postavio Bruno Francisci na Milan-Taranto. Ukupno, do povlačenja sa trka 1957., Gilera je osvojila 40 world Grand Prix. I na motokrosovima bila je takmičar vredan poštovanja, gospodareći International Six Days događajima i Regularity trkama. Na tržištu, Gilera je reputaciju stekla svojim srednje-cilindričnim (medium-cylinder) touring motorima - Giubileo, Rossa, Turismo, Sport, koji su se pokazali kao impresivna proizvodna linija; Gilerini top modeli, uz Saturno (koji je izbor italijanskih oružanih snaga) uključuju i 300 Bicilindrica. 1969. Gilera se priključuje Piaggio Group, koji je ponovo lansirao epohalni two-ring brand, fokusirajući se na proizvodnju srednjih i srednje-malih modela (production of medium and medium-small models) lanac drumskih (road) i offroad motora. Gilerin nastup na Cross i ``regularnim trkama`` oživeo je tradicionalni sjaj njenog imena, uz podršku vodećih inovacija kao što je futuristički 125 Bicilindrica Cross. Sa 80im godinama XX veka dolazi i novi four-stroke dual-shaft single-cylinder engine- najpre 350 i 500cc, a kasnije i model sa 600cc, koji je dostigao vrhunac na RC enduro series (600 i 750), uz dve pobede u Paris-Dakar i Pharaoh Rally. U klasi 125, Gilera je bila predvodnik sa svemoćnim SPO2 I futurističkim CX125. Gilera se 1992. i 1993. vratila na 250cc Moto GP World Championship. Proizvodnja je 1993. premeštena u Pontederu, gde se firma usredsredila na razvoj sportskih skutera kao što je Runner, inovativni drumski scooter-bike, sada dostupan i u four-stroke four-value 125 and 200cc verzijama. 2000. Gilera širi svoj domet revolucionarnim DNA, “stripped down” automatikom, koji je scooter-bike konceptu dao sasvim novu dimenziju. Krajem 2003. debituje Nexus maxiscooter, što je obeležilo Gilerin povratak u 500cc klasu. Više od 40 hp, sofisticiran dizajn i lakoća vožnje učinili su Nexus najsportskijim skuterom na tržištu.

Na EICMA izložbi u Milanu 2006., Gilera je iznenadila industriju predstavivši lanac revolucionarnih proizvoda, čije otpremanje je bilo zakazano za 2007. godinu. Gilera GP 800 je najbrži i najmoćniji skuter ikada viđen: dual-cylinder, 8 ventila, 839cc, elektronsko ubrizgavanje, vodeno hlađen, 75 hp. Gilera GP 800 je veza između zadovoljstva i performansa modela srednjeg dometa (mid-range model) i praktičnih odlika skutera sa utovarnim kapacitetom, aerodinamičkom zaštitom i komfornom vožnjom. Još jedna istaknuta novina je Gilera Fuoco: sa upadljivim dizajnom i dual ignition, elektronsko ubrizgavanje 500cc Fuoco je barjaktar Piggio-ve ekskluzivne “three-wheel” (trotočkaške) tehnologije: temeljan napredak u bezbednosti i zadovoljstvo u vožnji.

2001. two-ring brand je izveo neočekivan potez, učešćem u 125 class World Championship. Povratak trkama omogućen je Piaggio-vim sticanjem Spain’s Derbi. Menadžer Giampiero Sacchi je postavljen na čelo Gilera Raing Team-a, jednog od najboljih koji je nizao uspeh za uspehom, umnogome zahvaljujući bezrezervnom angažovanju svih članova tima. Sa mladim vozačem Manuelom Pogialijem (Manuel Poggiali) iz San Marina, Gilera je bila jedna od vodećih u kategoriji 125. 20. maja, u Le Mansu, Poggiali je u spektakularnoj trci izdejstvovao prvo mesto na French Grand Prix i time vratio Gileru na vrh pobedničkog postolja. Do kraja te sezone Poggiali je zabeležio još dve pobede (GP Portugala u Estorilu i Comunitat Valenciana GP) i postavši 125 World Champion, krunisao izvanrednan učinak, dodajući još jednu titulu Gilerinoj dvorani velikana, 44 godine posle svetske titule koju je osvojio Libero Liberati na four-cylinder 500cc.

2002. se vratio da brani svoju titulu. Još jednom je Poggiali nametnuo svoj tempo, pobedom na trci u Mugello, koja je ušla u istoriju motocoklizma. Sa četiri pobede I deset podijuma, Poggiali se borio za poslednju GP, ali je završio u runner-up poziciji.

2003. je nastupio prelazni period. Posle dve uspešne godine, tim je počeo težak proces rekonstrukcije, da bi se opremio za oživljavanje. Ovaj mukotrpan zadatak daleko od reflektora podijuma je urodio plodom na šampionatu 2004. Prvi put od povratka na trkališta, Gilera je otvorila sezonu sa dva vozača: Stefano Perugini i Fabrizio Lai, pod komandom tehničkog direktora Luiđija Dalnje (Luigi Dall’Igna).

Po integraciji Aprilia u Piaggio Group, Gilera se vratila u Moto GP 2006., sa Markom Simončelijem (Marco Simoncelli), mladim vozačem iz Romagna regiona Italije, koji se trkao u klasi 250. 2007. napori su bili udvostručeni, jer je Moto GP veteran Roberto Locatelli, vozio uporedo sa Simoncellijem. Gilerina prva pobeda ikada u klasi 250 je došla 2008., kada je Simoncelli vozio do pobede u GP Italije u Mugello. Ovaj poduhvat je ponovio u narednom GP, u Barseloni. Simoncelli je išao do pobede i u nemačkom, japanskom i GP Australije i uzeo titulu Moto GP World Championship 2008. u klasi 250.

 

 

 
 
 
 

Aktuelnosti  |  O nama  |  Ponuda motocikla  |  Dodatna oprema  |  Dilerska mreža  |  Servisna mreža  |  Prijatelji  |  Kontakt

Copyright © 2007-2010. UPP All rights reserved. design by IMS